Katarzyna Filipowicz- mgr fizjoterapii, terapeuta NDT-Bobath, terapeuta Integracji Sensorycznej, studentka osteopatii pediatrycznej- pracuję z niemowlętami, dziećmi z wadami postawy i dziećmi z problemami sensorycznymi Rejestracja 512150153
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie - Wydział Rehabilitacji Ruchowej Kierunek Fizjoterapia
W trakcie 2 letnich studiów podyplomowych Osteopatii w Pediatrii.
Ukończone 2 lata z 4 letnich studiów Osteopatii, gdzie uczestniczyłam w kursach z zakresu:
terapii manualnej stawów,
terapii tkanek miękkich,
terapii wisceralnej (dt. narządów wewnętrznych),
terapii czaszkowo-krzyżowej
Ogólnej terapii osteopatycznej
i innych
Ukończone kursy:
- Integracja Strukturalna Czaszki
- ZOGA w terapii niemowląt
- diagnostyka metodą Prechtl
- Diagnostyka metodą HINE
- Terapia Neurotaktylna
- Intregracja Odruchów posturalnych i Dynamicznych cz. I
- Intregracja Odruchów posturalnych i Dynamicznych cz. II
- Archetypy Rozwoju Ruchowego
- Repatterning i Integracja Odruchów Dysfunkcjonalnych i Patologicznych
- Integracja Odruchów Ustno - Twarzowych cz. 1
- Integracja Odruchów Ustno- Twarzowych cz. 2
- Integracja odruchów proprioceptywnych i procesów poznawczych
- Integracja Odruchów i immunologia
- Terapia manualna u dzieci
- Nadreaktywność sensoryczna w terapii SI - refresher
- kurs praktyczne zastosowanie kombinezonów DUNAG 2
- mastercoursy z zakresu osteopatii pediatrycznej, 2018 -2020
- Terapia Integracji sensorycznej II stopnia, Pruszków 2017
- Neurorozwojowe usprawnianie dzieci w wybranych jednostkach klinicznych, Katowice 2017
- Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno motorycznymi (zaburzenia mechanizmu antygrawitacyjnego), Katowice 2017
- Kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji, Kraków 2015
- Kurs NDT BOBATH dla dzieci, Głogów 2014
- Kurs Integracja Sensoryczna I stopnia, Warszawa 2013
- Terapia ręki I i II stopnia, Warszawa 2013
- Kinezjotaping podstawowy z rozszerzonym, Kraków 2013
- Kurs PNF podstawowy, Kraków 2012
- Kurs podstawowy koncepcji Halliwick, Proszówki 2012
Doświadczenie zawodowe:
2016-obecnie Prowadzenie gabinetu FIZJO-MEDICA - fizjoterapia niemowlęca i dzieci starszych
2014-2017 Praca w Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i ich Rodzinom w Krakowie, Maltański Ośrodek Wczesnej Interwencji
2013-2014 Praca na turnusach rehabilitacyjnych dla dzieci w Muszynie, fizjoterapia domowa niemowląt i dzieci w Nowym Sączu
2009-2013 Praktyki zawodowe w różnych krakowskich ośrodkach rehabilitacyjnych:
Maltańskie Centrum Pomocy Dzieciom i ich Rodzinom (4 tyg.)
Wojewódzki Ośrodek Rehabilitacji i Profilaktyki w Krakowie (6tyg.)
5 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką w Krakowie (6tyg.)
NZOZ TLK Med w Krakowie (5tyg.)
szpital im. Jana Pawła II w Krakowie (3tyg.)
Krakowskie Centrum Rehabilitacji w Krakowie (4tyg.)
2008-2009 Wolontariat w Stowarzyszeniu Sursum Corda, w Stowarzyszeniu "Nadzieja"
Mgr Natalia Różańska- terapeuta NDT BOBATH fizjoterapeuta zajmujący się niemowlętami i dziećmi starszymi- korekcja postawy oraz zajęcia ogólnorozwojowe, terapia dzieci z problemami neurologicznymi i genetycznymi
Ukończone kursy:
- Osteopatia pediatryczna w zaburzeniach układu pokarmowego
- Kurs NDT Bobath dla dzieci 2024
- Diagnostyka i terapia dzieci z wadami postawy- podejście zintegrowane Kraków 11.2023
- Praktyczne podejście do wad w postawie- terapia wg Korrektiv - Gdańsk 9.2023
- Terapia Neurotaktylna Kraków 10.2023
- Kurs diagnostyczno-rozwojowy Falmed,
-Babywork. Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe w pediatrii | Budzyń 02.04.2023
-Kurs Masażu Sportowego z elementami nowoczesnych terapii | Nowy Targ 22.02.2020
-Kurs Masażu Klasycznego | Nowy Targ 30.11.2019
Mgr Katarzyna Ziemianek- terapeuta NDT Bobath
Ukończone kursy:
- Osteopatia pediatryczna w zaburzeniach układu pokarmowego
- ZOGA w terapii niemowląt
- terapia neurorozwojowa NDT-Bobath Mazovia 2020
- Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz 2021
- Diagnoza i Terapia Interacji Sensorycznej 2018
- Kurs w zakresie Zastosowania Ortezy Dynamicznej Dunag 02 2021
- Szkolenie z doboru Funkcjonalnej wkładki IGLI 2019
- Kinesiology taping 2016
Mgr Klaudia Sarnecka Chochla - fizjoterapeuta zajmujący się wadami postawy, terapią Integracji Sensorycznej, terapią w zaburzeniach neurologicznych metodą MEDEK, terapią niemowląt
Kursy:
- Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt od 0-12 miesięcy – grudzień 2020
- Przygotowanie do pionizacji i chodu dzieci od 0-24 miesięcy – maj 2021
- Integracja Sensoryczna wg Ayers, moduł I – 9-15 luty 2022
- Metoda DENEMS
- Zoga movement w wadach postawy
-MEDEK poziom podstawowy
-ZOGA w terapii niemowląt
- ZOGA w terapii niemowląt II
- Zoga w pediatrii I
- Zoga w pediatrii II
mgr Sylwia Stanek - certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej: Certyfikat Stowarzyszenia Integracji Sensorycznej nr 520
mgr pedagogiki, terapeuta pedagogiczny - Akademia Ignatianum w Krakowie,
Ukończone kursy i szkolenia podyplomowe:
- Terapia Integracji Sensorycznej (studia podyplomowe)- Wyższa Szkoła Humanistyczno-ekonomiczna w Brzegu
- Tyflopedagogika - studia podyplomowe (w trakcie)
- Wybiórczość pokarmowa dzieci. Charakterystyka, diagnostyka i strategię pomocowe
- Zaburzenia koncentracji uwagi u dzieci w kontekście zaburzeń SI
- Terapia Ręki w Teorii Integracji Sensorycznej
- Terapia Neurotaktylna
- Ocena diagnostyczna procesów integracji sensoryczno-
motorycznej w ujęciu neurorozwojowym
- Lateralizacja - istota procesu, diagnoza i strategie terapeutyczne
- Ocena napięcia mięśniowego i postawy dziecka w korelacji z zaburzeniami sensorycznymi. Poprawne poruszanie się i tworzenie nawyków ruchowych w ujęciu fizjoterapeutycznym.
- szkolenie Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego
- Ortoptyka - zaburzenia funkcji wzrokowych
- Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz.1
- Integracja Bilateralna - program indywidualny
- Neuroflow Aktywny Trening Sluchowy
- Trening Umiejętności Społecznych
- Diagnoza i Terapia SI małego dziecka
- Szkolenie Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensoryczne (X 2022)
- Wyzwania wokół Integracji Sensorycznej Ogólnopolska Konferencja Integracji Sensorycznej